János Papp, Dr.

János Papp, Dr.

Last modified: 20. October 2022



Dr. János Papp
associate professor
PhD, 1992
tel.: +36 28 522-000 / 1986
e-mail: papp.janos@uni-mate.hu

​​​​​​​A human-centered view of things and the world is most important to me. I believe to do not well, but good, no matter what we do. Every good and bad around me is the result of time. This also took me a long time to realize, but after 37 years I can describe it.

Name of organizational unit: Department of Agrarlogistic, Trade and Marketing

Professional qualifications:

  • Gödöllői Agrártudományi Egyetem Üzemszervezési Szak, 1980-1985, okleveles üzemszervező agrármérnök, mérlegképes könyvelő
  • Gödöllői Agrártudományi Egyetem, 1986-1988, okleveles külgazdasági szakmérnök

International qualifications:

  • ​​​​​​​Univerversity Wageningen- University of Gödöllő, 1992, Marketing management
  • ​​​​​​​Land O' Lakes, Inc.-University of Gödöllő, 1992, A marketing korszerű elvei
  • ​​​​​​​Land O' Lakes, Inc.-University of Gödöllő, 1993, Logisztika
  • Land O' Lakes, Inc.- University of Gödöllő, 1995, Training of trainers
  • ​​​​​​​CORNELL University The NY. St. College of Agriculture and Life Sciences, International Agricultural Programm, Agricultural and Food Marketing, 1996

Scientific qualification: Gödöllői Agrártudományi Egyetem, 1995, University doctorate, 1997

Membership in professional organizations:

  • 1991-        Magyar Reklámszövetség
  • 1995-        Magyar Marketing Szövetség Oktatók Klubja
  • 1996-        EAAE

Jobs and positions:

  • 1985-1988:    Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrárgazdaságtani Tanszék, tanszéki mérnök
  • 1988-1989:    Pártalkalmazott, Tanszéki mérnök (másodállásban)
  • 1989-1995:    Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrármarketing Tanszék, egyetemi tanársegéd
  • 1995-1997:    Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrármarketing Tanszék, egyetemi adjunktus
  • 1997-: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrármarketing Tanszék, egyetemi docens
  • 2000-: SZIE, Marketing és Menedzsment Tanszék, tanszékvezető
  • 2021-: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem

Subjects taught:
•    Agricultural marketing
•    Product marketing
•    Marketing management
•    Marketing strategy
•    Marketing communication
  
Main research topics:
•    Food consumer behaviour
•    Marketing communication tools
•    Wine marketing

Participation major research applications:
•    OTKA 1991-94: Élelmiszerfogyasztói magatartási minták
•    OTKA 1992-94: Szervezeti piaci magatartás
•    OTKA 1995-97: Élelmiszerfogyasztói magatartási minták
•    OTKA 2000-03: A bor értékének marketing eszközökkel befolyásolható elemei
    
Relevant consultation works:

  • 1993    Kopconsult Kft. Marketing felmérés Németországban, A magyar borok keresletéről
  • 1993    Atlaszpark, megvalósíthatósági tanulmány Expo rendezvénypályázat, Atlaszpark Kft.
  • 1994    Chinoin, A sajtgyártással foglalkozó tejipari vállalatok helyzete Magyarországon
  • 1995    Kékkúti ásványvizek piaci helyzetének kiskereskedői körben történő felmérése, KÉKKÚT Rt.
  • 1996    KÉKKÚT Rt. termékmenedzseri kérdőíveire alapozott marketinginformációs rendszere, KÉKKÚT Rt.
  • 1997    Zwack Rt. kiskereskedelmi szakbolthálózat felmérése
  • 1997    Wolf Bergsrtasse INTERSNACKS Márkaelemzés
  • 1999    NOVARTIS vetőmag piac kutatások
  • 2000    NOVARTIS vetőmag piac kutatások
  • 2000-2015 Innovációs kutatások
  • 2019    Kürt Zrt. Vállalati stratégiai tanácsadás

Publications: LINK
​​
​​​​​​​Official notes:
•    Papp J. – Szabó Z. (2003): Marketing menedzsment I, SZIE, GTK, Egyetemi Jegyzet, Levelező Tagozat, Gödöllő, 2003.
•    Papp J.(2003): Marketing kommunikáció II, SZIE, GTK, Egyetemi Jegyzet, Levelező Tagozat, Gödöllő, 2004.
•    Papp J. – Szabó Z. (2003): Marketing stratégiák, SZIE, GTK, Egyetemi Jegyzet, Levelező Tagozat, Gödöllő, 2003.
•    Papp János et.all: Marketing (Szerk : Horváth Á._Lehota J.), 2006 SZIE, GTK jegyzet

Optional thesis topics:
•    Comprehensive marketing analysis and planning of companies
•    Analysis of marketing communication activities
•    Examination of product marketing