János Papp, Dr. - Institute of Agricultural and Food Economics
János Papp, Dr.
János Papp, Dr.
Last modified: 20. October 2022
Dr. János Papp
associate professor
PhD, 1992
tel.: +36 28 522-000 / 1986
e-mail: papp.janos@uni-mate.hu
A human-centered view of things and the world is most important to me. I believe to do not well, but good, no matter what we do. Every good and bad around me is the result of time. This also took me a long time to realize, but after 37 years I can describe it.
Name of organizational unit: Department of Agrarlogistic, Trade and Marketing
Professional qualifications:
- Gödöllői Agrártudományi Egyetem Üzemszervezési Szak, 1980-1985, okleveles üzemszervező agrármérnök, mérlegképes könyvelő
- Gödöllői Agrártudományi Egyetem, 1986-1988, okleveles külgazdasági szakmérnök
International qualifications:
- Univerversity Wageningen- University of Gödöllő, 1992, Marketing management
- Land O' Lakes, Inc.-University of Gödöllő, 1992, A marketing korszerű elvei
- Land O' Lakes, Inc.-University of Gödöllő, 1993, Logisztika
- Land O' Lakes, Inc.- University of Gödöllő, 1995, Training of trainers
- CORNELL University The NY. St. College of Agriculture and Life Sciences, International Agricultural Programm, Agricultural and Food Marketing, 1996
Scientific qualification: Gödöllői Agrártudományi Egyetem, 1995, University doctorate, 1997
Membership in professional organizations:
- 1991- Magyar Reklámszövetség
- 1995- Magyar Marketing Szövetség Oktatók Klubja
- 1996- EAAE
Jobs and positions:
- 1985-1988: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrárgazdaságtani Tanszék, tanszéki mérnök
- 1988-1989: Pártalkalmazott, Tanszéki mérnök (másodállásban)
- 1989-1995: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrármarketing Tanszék, egyetemi tanársegéd
- 1995-1997: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrármarketing Tanszék, egyetemi adjunktus
- 1997-: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrármarketing Tanszék, egyetemi docens
- 2000-: SZIE, Marketing és Menedzsment Tanszék, tanszékvezető
- 2021-: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Subjects taught:
• Agricultural marketing
• Product marketing
• Marketing management
• Marketing strategy
• Marketing communication
Main research topics:
• Food consumer behaviour
• Marketing communication tools
• Wine marketing
Participation major research applications:
• OTKA 1991-94: Élelmiszerfogyasztói magatartási minták
• OTKA 1992-94: Szervezeti piaci magatartás
• OTKA 1995-97: Élelmiszerfogyasztói magatartási minták
• OTKA 2000-03: A bor értékének marketing eszközökkel befolyásolható elemei
Relevant consultation works:
- 1993 Kopconsult Kft. Marketing felmérés Németországban, A magyar borok keresletéről
- 1993 Atlaszpark, megvalósíthatósági tanulmány Expo rendezvénypályázat, Atlaszpark Kft.
- 1994 Chinoin, A sajtgyártással foglalkozó tejipari vállalatok helyzete Magyarországon
- 1995 Kékkúti ásványvizek piaci helyzetének kiskereskedői körben történő felmérése, KÉKKÚT Rt.
- 1996 KÉKKÚT Rt. termékmenedzseri kérdőíveire alapozott marketinginformációs rendszere, KÉKKÚT Rt.
- 1997 Zwack Rt. kiskereskedelmi szakbolthálózat felmérése
- 1997 Wolf Bergsrtasse INTERSNACKS Márkaelemzés
- 1999 NOVARTIS vetőmag piac kutatások
- 2000 NOVARTIS vetőmag piac kutatások
- 2000-2015 Innovációs kutatások
- 2019 Kürt Zrt. Vállalati stratégiai tanácsadás
Publications: LINK
Official notes:
• Papp J. – Szabó Z. (2003): Marketing menedzsment I, SZIE, GTK, Egyetemi Jegyzet, Levelező Tagozat, Gödöllő, 2003.
• Papp J.(2003): Marketing kommunikáció II, SZIE, GTK, Egyetemi Jegyzet, Levelező Tagozat, Gödöllő, 2004.
• Papp J. – Szabó Z. (2003): Marketing stratégiák, SZIE, GTK, Egyetemi Jegyzet, Levelező Tagozat, Gödöllő, 2003.
• Papp János et.all: Marketing (Szerk : Horváth Á._Lehota J.), 2006 SZIE, GTK jegyzet
Optional thesis topics:
• Comprehensive marketing analysis and planning of companies
• Analysis of marketing communication activities
• Examination of product marketing